Dersin Adı | Örgütlerde Yönetim ve Liderlik: Örgüt Tasarımı |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ISL 567 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı; öğrencilerin, sosyal dinamikleri, liderlik teorileri ver örgütsel hayatı öğrenerek örgütleri anlamasına yardımcı olmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders, örgüt dinamikleri araştırmaları hakkında güçlü teorik temel sunmaktadır. Yönetim biliminin tarihinin incelenmesinin ardından, öğrenciler temel örgütsel özellikler ve onların örgüt çıktıları üzerindeki etkileri hakkında bilgilendirilecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı Yönetim Nedir? Örgüt Nedir? | |
2 | Örgüt ve Çevresi | Ders kitabı, bölüm 1 |
3 | Paydaşlar | Bölüm 2 |
4 | Küresellik | Bölüm 3 |
5 | Örgüt tasarımının temel güçlükleri | Bölüm 4 |
6 | Örgüt yapısı tasarımı | Bölüm 5 |
7 | Uzmanlaşma | Bölüm 6 |
8 | Örgüt kültürü | Bölüm 7 |
9 | Küresel örgütlenme stratejileri | Bölüm 8 |
10 | Örgüt teknolojisi | Bölüm 9 |
11 | Değişim | Bölüm 10 |
12 | Örgüt yaşam döngüsü | Bölüm 11 |
13 | Karar verme ve bilgi yönetimi | Bölüm 12 |
14 | İnovasyon | Bölüm 13 |
15 | Çatışma yönetimi | Bölüm 14 |
16 | Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Örgüt Kuramu, Özgüt, Tasarımı, ve Örgütsel Değişim, Gareth R. Jones, Yedinci basımdan çeviri. Pearson, Gazi Yayınevi |
Önerilen Okumalar/Materyaller | İlgili kitap ve akademik dergiler |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 60 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 100 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 20 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 200 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Genel işletme bilgi ve becerilerini gösterir. | X | ||||
2 | İşletme iletişimi becerilerini etkili bir biçimde gösterir. | |||||
3 | İşletme problemlerine yaratıcı ve yenilikçi çözümler getirir. | X | ||||
4 | İşletmelerin performansını bütünsel ve eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. | X | ||||
5 | İşletme hedeflerine ulaşmada çalışma arkadaşlarına ve firmalarına liderlik eder. | |||||
6 | Takım çalışması gerektiren proje ve işlerde etkin rol alır. | X | ||||
7 | İş ile ilgili kararlarında etik ve sosyal sorumlu davranış sergiler. | X | ||||
8 | İşletme problemlerini analitik ve teknolojik araç ve teknikler kullanarak çözer. | X | ||||
9 | Sistematik araştırma yoluyla işletme problemlerine çözüm getirir. | X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak İşletmecilik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest